Wat we leerden van onze eerste 10 000 bezoekers

Een dikke 2 maanden na de lancering van teambuildingorganiseren.be, is de kaap van 10 000 bezoekers overschreden. (Nog) geen tijd voor een feestje, wel voor een korte analyse.

Van 0 naar 10 000 bezoekers op minder dan 70 dagen tijd, het is niet zo evident als het lijkt. Achter de schermen zijn we druk bezig geweest om dit bezoekersaantal te boosten, en ervoor te zorgen dat dit blijft stijgen in de toekomst. Zo deden we onder andere:

  • Kleinschalige mailings naar enkele geïnteresseerde bedrijven;
  • Vernieuwende marketingcampagnes om meer (relevante) bezoekers aan te trekken;
  • Online marketingactiviteiten (bloggen, social media marketing, kleine advertentiecampagnes, …) om constant te blijven verbeteren;
  • Tweaks aan de website om onze SEO-score te verhogen, en zo beter gevonden te worden in de zoekmachines.

De huidige situatie in 6 punten

Dat de eerste 10 000 bezoekers cruciaal zijn, daar hoeven we geen tekeningetje bij te maken. We ontdekten heel wat over onze doelgroep en hun surfgedrag:

  1. 87% van onze bezoekers zijn HR-, event- en marketingmanagers.
  2. Onze marketingcampagnes zijn het efficiëntste hulpmiddel om meer mensen te bereiken.
  3. Onze positie in Google is aan een felle opmars bezig. Onze pagina’s scoorden de afgelopen 15 dagen zo’n 20 keer beter dan tijdens de eerste weken, en ze blijven het steeds beter doen.
  4. Ongeveer 30% van alle boekingen en contactnames via ons platform kwamen dankzij onze blog.
  5. LinkedIn is onze belangrijkste bron van verkeer, maar Google begint een sterke tweede te worden.
  6. Onze bezoekers bevinden zich vooral in Antwerpen en Oost-Vlaanderen, maar de afgelopen weken kent ook West-Vlaanderen een sterke opmars.

Een groeiend platform voor teambuildings

Natuurlijk willen we in de toekomst blijven verbeteren, en optimaliseren we onze website op constante basis. Om je een blik in de toekomst te geven:

  1. We deden enkele subtiele aanpassingen aan het design, om ervoor te zorgen dat mensen sneller een teambuilding zullen reserveren.
  2. We blijven werken aan onze positie in de zoekmachines, om meer relevante bezoekers aan te trekken via Google, Bing en Yahoo.
  3. We zijn bezig met een tweede campagne, om meer bedrijven aan te trekken.
  4. De activiteiten op LinkedIn, Facebook en Instagram worden bijgestuurd op basis van de resultaten én de trends van het moment.
  5. Er is een mailstrategie in de aanmaak, om relevante bedrijven nog beter op de hoogte te brengen van de teambuildings van het moment.
  6. We herbekeken de prijzen van onze pakketten, om nog beter in te spelen op de noden van teambuildingactiviteiten.

Wil jij mee profiteren van onze groei? Ontdek dan onze vernieuwde pakketten voor teambuildingactiviteiten.

1 reactie

  1. Pingback:Claim vanaf nu gratis je plaats op ons teambuildingplatform

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *